Olvasás és szövegértés
Az olvasás tanulásának két fő része van. Az első a dekódolás, vagyis a betűsorok megfejtése, azok visszaadása, a második az olvasott tartalom megértése, a szöveg felismerése és azonosítása, vagyis a szövegértés. A kisiskolás tanulást segítő eszközök és az iskolai oktatás előkészítő, felkészítő játékai elősegíthetik mindezek gördülékeny elsajátítását.
Az olvasás és szövegértés előkészítése az 5-6-7 éves korcsoport számára elkezdődik az óvodában interaktív mesélés formájában, ami fejleszti a szókincset, a szóbeli szövegértést és megalapozza az olvasott szöveg megértését. A későbbi olvasási stratégiák elemeinek fontos része a szakaszos mesebemutatás, melyben a gyermekek figyelmét elsősorban a cselekmény izgalma, fordulatossága köti le a mesélés során.
Mivel az óvodában még nincs szó írott és olvasott szövegről, minden a szóbeliségben hat. Az olvasó (hallgató) szókincse alapvetően meghatározza a szövegértést. Az írásos környezet kialakítása már jóval az iskolába kerülés előtt elkezdődik. Első osztályos korra már a gyermekek megismerkednek a betűk világával, van némi fogalmuk a könyvekről, az írásbeliség funkcióiról és eszközeiről. Játékos gyakorlólapokon keresztül elkezdik a képeket összekötni a betűkkel, színezik, rajzolják, kifestik.
Az iskolában előnnyel indulnak azok a gyermekek, akiknek otthon mesélnek, mert pozitív viszonyulás alakul ki bennük a könyvek és az olvasás iránt. A meseolvasásnak a beszédfejlesztében is óriási szerepe van.
Az olvasástechnika megfelelő szintű elsajátítása alapfeltétele a szövegértő olvasásnak. A óvodákban azokat készségeket, képességeket fejlesztik , melyekre szükség van az olvasás és írás elsajátításához. Ilyenek a beszédészlelés, beszédértés, nyelvi tudatosság, vizuális memória, ritmusészlelési készség, irányfelismerés, szem-, és kézkoordináció és a finommotorikus működés.
Az iskolában a beszélgetést összekötik vizuális tevékenységekkel, illetve szemléltetéssel. Az olvasás alapja az életkornak megfelelő anyanyelvi teljesítmény, a megfelelő szókincs és a mondatértő készség megfelelő fejlettsége. Olvasás közben mentális képet alkotunk arról, amit olvasunk. A mentális képalkotás segítésével hozzájárulunk a szövegértés hatékonyságának növeléséhez.
Az olvasás elsajátításának célja az első iskolai évben az olvasás megtanulása, majd a hangsúly áttevődik a tanulás céljából történő olvasásra. Kisiskolás korban már ismeretközlő szövegek kerülnek előtérbe. Az ismeretszerző olvasás az olvasó kíváncsiságát elégíti ki, amikor egy adott témában elmerül.
Játékliget játék webáruházunk nagy hangsúlyt fektet a fejlesztési területekre. Ezért a fejlesztő játékok kategóriában a sajátos nevelési igényű gyermekek fejlesztése mellett matematikai fejlesztés, környezeti ismeretek, idegen nyelv és mozgásfejlesztők is megtalálhatók többek között az olvasás és szövegértést fejlesztő játékos eszközök, füzetek, társasjátékok és kártyajátékok mellett.
Nézz körül minőségi kínálatunkban és találd meg a számotokra legértékesebbet!
Ebben a kategóriában az olvasás és szövegértés fejlesztéséhez kínálunk játékos foglalkoztató füzeteket, gyakorlólapokat, kártyákat, színezőket és társasjátékokat intézmények, óvodák, iskolák, fejlesztőpedagógusok és szülők számára.
Főoldalunkon megtalálod az óvodák és iskolák által leggyakrabban választott termékek listáját is!
Évről-évre visszatérő kérdés, hogy mi az, amit karácsonyra ajándékozzunk a különböző korú gyerekeknek; mi is az, ami koruknak megfelelő karácsonyi ajándék, aminek örülnének, és amivel sokáig is játszanának. Játék webshopunk ebben többféle válogatás segítségével szeretne tippeket, ötleteket adni:
- Az alábbi népszerű játékok karácsonyi ajándékba játékkategóriák segítségével webáruházunk legkedveltebb, legtöbb vásárlónk által választott TOP játékait, ajándékait, legnépszerűbb játékait válogattuk össze, korcsoportok szerint válogatva.
- További ajándék ötleteket, ajándékozási tippeket találhatsz a blogunkban publikált Legnépszerűbb játékaink cikkünkben.