GARANCIA ÉS VISSZASZOLGÁLTATÁSI GARANCIA, KELLÉKSZAVATOSSÁG
Cégünk a hazai törvényeknek megfelelően, továbbá a gyártó és a forgalmazó által biztosított garanciális feltételek szerint jár el. A megrendelt termékekre kellékszavatosságot és termékszavatosságot vállalunk. Hibás teljesítés esetén kérem a lehető legrövidebb időn belül írásban tájékoztassa a Játékliget Játékbolt Vevőszolgálatát. A közlés késedelméből eredő kárért a vásárló a felelős. Hibás teljesítéskor a szavatossági sorrend alapján járunk el. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs. A szállítási költséget nem áll módunkban visszafizetni, de a szavatossági jogok érvényesítésével kapcsolatos költségek (csere esetén a visszaküldés postaköltség, ill. a termék árának a visszafizetésével kapcsolatos költségek) a Játékliget Játékboltot terhelik.
A jótállás érvényesítésének feltétele minden esetben a számla vagy blokk másolata,avagy a vállalkozás által átadott jótállási jeggyel is érvényesíthető a jótállás. A hibás terméket kérjük személyesen adja át vagy ajánlottan postázza címünkre. A termék átvételéről az ÁSZF-ban foglaltak szerint jegyzőkönyvet veszünk fel. A jótállás, szavatossági eljárás menetéről, az ÁSZF-ban tájékoztatjuk a vásárlót.
A Webáruházban kizárólag új termékek kerülnek értékesítésre. A vásárolt termékek használata előtt figyelmesen olvassa el azok használati utasításait, a termékekre vonatkozó korcsoport meghatározásokat és ezek rendeltetéseit tartsa be. A nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodásokra és sérülésekre, a természetes elhasználódásra a jótállás nem vonatkozik. Kérjük csak bontatlan és hibátlan csomagolású terméket vegyen át!
Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!
Így Ön élvezheti a szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a fajta garancia biztosítja, hogy szükség esetén, készülékét a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák vagy tudjuk újra cserélni!
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 3 munkanapon belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a forgalmazó.
Jótállási igény az alább felsorolt iratok bármelyikének bemutatásával érvényesíthető:
- A nyugta vagy számla egy példánya
- A cégünk által kiállított jótállási jegy
Amennyiben egyik dokumentumot sem tudják bemutatni, nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni!
A garanciális problémával cégünknek behozott termékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító vonatkozó beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 1-2 hét, mindent elkövetünk, hogy a 15 napon belül kijavítsuk a terméket, amennyiben a szervizek hosszabb időtartamot jeleznek azonnal értesítést küldünk.
A 151/2003. Korm rendelet 3 munkanapos határidőt ír elő a kötelező csere esetére. Csereigény benyújtása esetén az Eladó nem hivatkozhat arra, hogy a kicserélés másik szavatossági igény (kijavítás) teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséggel járna, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A vállalkozás megvizsgálja, hogy a termék rendeltetésszerűen működik-e. A vállalkozás joga, hogy, hogy a cserét követően bevizsgáltathatja hivatalos szervizzel a hibás terméket, és amennyiben kiderül, hogy a hiba oka az volt, hogy a vásárló nem rendeltetésszerűen használta használta azt, akkor polgári peres úton a vásárlótól követelheti kárának megtérítését. Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
Ennek megfelelően a további teendők a termék 3 munkanapon belüli meghibásodása esetén:
Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr telefon számán vagy a központi szakszervizénél (bővebb információ telefonszám a termékhez mellékelt garancia levélben van).
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.
Gyakori kérdések:
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó eldöntheti, hogy a korábban ismertetett; kellékszavatossági jogot vagy; termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti