Gyermekem 6 éves múlt, most készülünk az iskolába. Többféle nehézséggel is küzd.
Ilyenek például, hogy nehezen tájékozódik, nem tudja a hét napjait, hogy milyen évszak van, mi jellemző rá, keveri a bal, jobb oldalt. Az óvodában a torna foglakozásokon nehezen jegyezte meg a gyakorlatok sorrendjét. Itthon megfigyeltük, hogy nem szereti a meséket, nem akar társasjátékkal játszani. A számok sem érdeklik, nem is számol. Figyelmét nehezen kötjük le, ami az óvodában is probléma volt már.
Ilyenek például, hogy nehezen tájékozódik, nem tudja a hét napjait, hogy milyen évszak van, mi jellemző rá, keveri a bal, jobb oldalt. Az óvodában a torna foglakozásokon nehezen jegyezte meg a gyakorlatok sorrendjét. Itthon megfigyeltük, hogy nem szereti a meséket, nem akar társasjátékkal játszani. A számok sem érdeklik, nem is számol. Figyelmét nehezen kötjük le, ami az óvodában is probléma volt már.
A felsorolt problémák már önmagukban is jelzik, hogy az iskolakezdés nem lesz zökkenőmentes. Konkrétan felmerül a diszkalkulia, a matematika tanulás zavarának veszélye. Ezt erősíti meg, ha egyéb nehézségek is társulnak ezek mellé a gondok mellé. Ilyenek lehetnek például, hogy nem ismeri, nem tudja megnevezni a színeket, matematikai alapfogalmakat (sok, kevés, semmi), illetve a viszonyfogalmakat (több, kevesebb, ugyanannyi) nem használja. A mozgáskoordináció gyengesége, a finommozgás fejletlensége is jellemző lehet. Ezért nem rajzol, vagy gyurmázik például szívesen, ügyetlen a lépcsőzésben, s kerékpározni nagyon nehezen tanul meg. A diszkalkulia veszélyeztetettséget egy vizsgálat igazolhatja, amit rendszeres foglalkozásnak (terápiának) kell követnie. Gyógypedagógus segítheti ennek megállapítását, illetve a terápia megvalósítását.