Gyermekem szókincse kicsi, nem szeret rajzolni, ügyetlen a keze is
Gyermekem szókincse kicsi, nem szeret rajzolni, ügyetlen a keze is. A színeket még mindig összekeveri, pedig már első osztályos. Ügyetlenül mozog, sokat esik-kel, nehezen leköthető a figyelme. Rövid ideig játszik csak egyfélét. Az iskolában kapkod, sok hibával dolgozik. Nem érti meg mindig, hogy mi a feladat, ezért aztán a magatartásával is gondok vannak.
Gyermekem szókincse kicsi, nem szeret rajzolni, ügyetlen a keze is. A színeket még mindig összekeveri, pedig már első osztályos. Ügyetlenül mozog, sokat esik-kel, nehezen leköthető a figyelme. Rövid ideig játszik csak egyfélét. Az iskolában kapkod, sok hibával dolgozik. Nem érti meg mindig, hogy mi a feladat, ezért aztán a magatartásával is gondok vannak.
A felsorolt problémák mögött vélhetően valamely részképességek gyengesége áll. A lehetőségek köre nagyon széles, hisz lehet ez a hallás, látás, tapintás észlelés, a beszédészlelés, a síkban, térben, időben történő tájékozódás, a sorrendiség észlelésének, figyelemnek, emlékezetnek, mozgásnak, vagy egyéb más területnek a problémája. Szakember egy speciális vizsgálattal, a Sindelar vizsgálóeljárással kideríti, hogy a fenti problémák mögött konkrétan milyen részképesség(ek) gyengesége áll, melyek szorulnak fejlesztésre. Az eredmények tükrében a problémás területek intenzív fejlesztésével, a vizsgálóeljáráshoz kapcsolódó tréningprogram alkalmazásának keretében segíti gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus a felderített gyengeség(ek) megerősítését.