Képességfelmérő feladatok Első osztályosok számára
Miért jó tesztelni? Tudni szeretné hol tart gyermeke képesség fejlődése és erről írásos formában szeretne értékelést kapni? Rövid kérdések, feladatok és gyors válaszok, megoldások! Ez a titka a biztos, mély tudás feltérképezésének. A teszt, korcsoportokra bontott, egyedi kérdés- és feladatsort kínál, játékos, színes, mégis célratörő formában! A Játékliget tesztsorait Dudáné Driszkó Adrienn állította össze. Az alábbiakban a tesztekből csak ízelítőt kínálunk. A teljes tesztsort, a hozzá tartozó értékeléssel együtt ingyenesen innen letölthető.
1.)Téri tájékozódás
Gyermeke figyelje meg alaposan a sor elején álló betűt, betűsort. Majd kérje meg, hogy keressen ugyanolyanokat a sorban és karikázza be! Hívja fel a figyelmét, hogy csak a teljesen ugyanolyanokat kell megjelölni – fontos, hogy ugyanabba az irányba nézzen, és lényeges a sorrend is! (A sor elején álló mintát végig nézheti a gyermeke, nem kell letakarni)
Játékajánlat a téri tájékozódás fejlesztéséhez:
Triangle - színegyeztető puzzle
A játék lényege, hogy a mintalapokon látható képeket a szegmensek segítségével kirakjuk. Ehhez a mintalapokat úgy fordítjuk, hogy az egyszínű, azaz a kék oldala legyen látható. Ez a kirakójáték nagyon egyszerű lenne, ha az építőelemek mind különállóak lennének. Sok építőelem azonban több elemből áll, ami nehezebbé teszi a feladat megoldását.
Nikitin Material Matrici - mátrix játék
Nikitin Matrici - egy mátrix alapú összetett fejlesztő játék. A különböző fejlettségi szinten álló gyermekek egyéni és közös foglalkoztatására is kiválóan alkalmas. Ebben a remek kombinációs játékban fejlődik a logikus gondolkodás, a koncentráció, a kapcsolatok felismerése mellett számtalan egyéb készség is.
A feladat, hogy a táblán található 4x4-es rácshálózat üres négyzeteibe rakjuk fel a megoldásokat a megfelelő helyekre. A tábla legfelső sorában és az első oszlopában láthatóak különböző minták, információk és ezeket megfigyelve, kombinálva a mátrix üres négyzeteibe kell beilleszteni a külön álló kártyákat. (A kártyák kiválasztásál könnyebbség, hogy a kártya keretszíne megegyezik a tábla színével, így a gyermek elé tehetjük az adott 16 kártyát és nem 192 kártyából kell választani)
2,)Grafomotorika (szem-kéz összehangolt munkája)
Gyermeke vezesse a tárgyakat a helyükre. Mégpedig úgy, hogy a ceruzával kövesse a vonalat, majd az üres négyzetbe rajzolja be a megfelelő tárgyat.
Értékelés:
Minden helyére vezetett, és jól berajzolt ábra 2 pontot ér. 1 pont jár a helyes vonalkövetésért (szabályosan, a vonalon vezette a ceruzáját, nagyobb törések nem szakítják meg a folytonos vonalat), és 1 pont azért, ha pontosan (rések nélkül, arányosan, szinte ugyanúgy) rajzolta az ábrát. Így elérhető maximum 10 pont.
9-10 pont – az eredmény kiváló
7-8 pont – az eredmény jó
5-6 pont - az eredmény közepes – javasolt a fejlesztés heti 1 alkalommal
3-4 pont - az eredmény gyenge – javasolt a fejlesztés heti 2 alkalommal
0-1-2 pont - az eredmény nagyon gyenge – javasolt a fejlesztés heti 3 alkalommal
A fejlesztést végző személy: mozgásterapeuta, fejlesztőpedagógus, gyógypedagógus vagy logopédus.
Fejlesztendő területek: nagymozgás, finommozgás, tájékozódás
Játékajánlat a grafomotorika fejlesztéséhez:
Mozaik képkirakó – Elefánt és csiga
Fantasztikus képeket alkothatsz ceruza és ecset nélkül!
Csak követned kell az utasításokat, aztán gyönyörködhetsz az elkészült remekműben. Kiakaszthatod a szobád falára, vagy megajándékozhatsz vele valakit.A készlet 2 db sablont, öntapadós színes mozaikokat tartalmaz