Kisfiam 3. osztályos. Ebben a tanévben elszaporodtak vele a problémák
Kisfiam 3. osztályos. Ebben a tanévben elszaporodtak vele a problémák. Egyre többször jeleztek a tanító nénik, hogy társaival agresszív, csúnyán beszél, s a felnőttekkel is szemtelen. Gyakran zavarja az órákat. A gyerekeket is zavarja a viselkedése, egyre többször nincs kivel játszania, kiközösítik. A tanulási eredménye is sokat romlott. Otthon is gyakran vannak vele gondok, nem fogad szót.
Kisfiam 3. osztályos. Ebben a tanévben elszaporodtak vele a problémák. Egyre többször jeleztek a tanító nénik, hogy társaival agresszív, csúnyán beszél, s a felnőttekkel is szemtelen. Gyakran zavarja az órákat. A gyerekeket is zavarja a viselkedése, egyre többször nincs kivel játszania, kiközösítik. A tanulási eredménye is sokat romlott. Otthon is gyakran vannak vele gondok, nem fogad szót.
A magatartási, viselkedési problémák hátterébentöbbféle ok húzódhat meg. Lehet, hogy egyes részképességek nem megfelelő szintű fejlettsége miatt nem tud a gyermek a tananyag elsajátításában együtt haladni a társaival. A tanórákon a feladatok értelmezése, vagy megoldása nagy nehézséget jelent a számára. A gyakori kudarcok miatt fokozódhat agresszivitása. A háttérben állhatnak még a figyelemzavar, vagy a hiperaktivitás, de okként ott állhatnak konfliktusos családi kapcsolatok is. Gyógypedagógus-pszichopedagógus segíthet abban, hogy kiderüljön, mi áll konkrétan a magatartási problémák mögött. Az okok felkutatása után egyénre szabott foglalkozások keretében segíti kezelésüket.